Voor inwoners uit Leidschendam- en Voorburg en Rijswijk blijkt de belastingdienst de laatste tijd moeilijk tot nauwelijks bereikbaar. Dit blijkt aan meldingen aan Voorburgs en Rijswijk Dagblad. Zo schrijft een inwoonster, waarvan naam en adres bij onze redactie bekend is.
"Gisteren van het landelijk incassocentrum van de Belastingdienst een betalingsherinnering gekregen om binnen een week een vermeende achterstand te betalen en anders zou aanmaning met incassokosten volgen".
"Direct gebeld en stond 30 minuten in de wacht. Opgehangen want op bandje hoorde je dat het druk was. Hoeveel wachtenden voor je waren, hoorde je niet. Later weer gebeld en na 20 minuten gewacht opgehangen. Dus ruim 3 kwartier tevergeefs gepoogd contact te maken. Maar opgegeven en vandaag weer geprobeerd. Nu na 20 minuten wel een medewerker aan de lijn gekregen en gehoord dat er geen enkele betalingsachterstand is. Dit was ook al op dag van verzending het geval".
"Waarom is de Belastingdienst zo slecht bereikbaar en volgens hun brief maar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur? Welke werkenden kunnen het zich veroorloven om zo lang op een werkdag in de wacht te staan bij de Belastingdienst voor je wordt doorverbonden? En waarom is het betalingssysteem op de dag van verzending van de betalingsherinnering niet up to date".
"Heel veel begrip voor de frustratie van de gedupeerde zorgtoeslagouders mbt ook hun ervaren slechte communicatie. Belastingdienst lijkt een ontoegankelijk fort".