Uiterlijk in 2028 moeten de sporen in Nederland klaar zijn voor de toenemende stroom reizigers- en goederenvervoer. Zo wil de overheid dat in de Randstad hoogfrequent spoorvervoer mogelijk is – elke 10 minuten een trein. Daarvoor moet het spoor tussen Delft Zuid en Rijswijk worden uitgebreid.

Uiterlijk in 2028 rijdt er in de Randstad elke tien minuten een trein en stroomt het goederenvervoer nog beter en sneller door. Het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) maakt dit mogelijk. PHS is een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Samen met NS en KNV Spoorgoederenvervoer voeren wij de plannen uit.
Den Haag–Breda is een van de trajecten waarop in de toekomst hoogfrequent vervoer is. Hier rijden dan 8 intercity’s en 6 sprinters per uur. Om dat aan te kunnen, moet het spoor worden uitgebreid. Het traject tussen Delft Zuid en Rijswijk krijgt vier sporen en bij Delft Zuid worden de seinen verbeterd zodat het spoor ook in de toekomst veilig blijft.

Bron: ProRail