Rijswijk scoort niet goed met  dienstverlening aan ondernemers

8 June 2018, 16:03 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De dienstverlening aan Rijswijkse scoort niet goed. Dat meldt het AD naar aanleiding van een onderzoek in opdracht van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Er  zijn 160 gemeenten onderworpen aan een mystery guest-onderzoek. Er werd onderzocht hoe zij vijftien relevante ondernemersvragen (over vergunningen, ontheffingen en bestemmingsplannen) per telefoon en vijf vragen per mail beantwoorden. De gemeente Rijswijk krijgt voor deze dienstverlening een gemiddelde score van 6,60.

In vergelijking met een onderzoeksrapport uit 2013 blijkt dat de waardering van de ondernemers voor de gemeentelijke dienstverlening is gestegen van een 6,4 naar een 7 (bij telefonisch beantwoorde vragen) en van een 6,4 naar een 6,5 bij vragen over de mail.

Koploper van de 160 ondervraagde gemeenten is het Utrechtse Houten met een gemiddelde waardering van 8,29. Onderaan bungelt Zaltbommel met een schamele 4,89. Den Haag staat met een gemiddeld van 6,64 in de lage middenmoot op plek 110 van de 160. Rijswijk eindigt dus net onder Den Haag.