De gemeente Rijswijk heeft maandag de campagne Wij zijn er voor u gelanceerd. Met de campagne wil de gemeente duidelijk maken hoe de dienstverlening verbetert. Burgemeester Michel Bezuijen gaf maandagochtend het startsein. Dit deed hij door de campagnemascotte Max te laten zien en de commercial.

Wij zijn er voor u is de naam voor de campagne die de gemeente komende jaren inzet om de publieke dienstverlening te verbeteren. Dit wordt gedaan aan de hand van meerdere klantbehoeftenonderzoeken en de vernieuwde visie op het gebied van Publieke Dienstverlening. Via www.rijswijk.nl/wijzijnervooru is voortaan alles te vinden over de verbeteringen die gaan plaatsvinden. Dit gebeurt niet allemaal in een keer. Een van de eerste verbeterstappen is het veranderen van de openingstijden van de publieksbalies zodat deze beter aansluiten bij de wensen van de klanten. Met ingang van 13 november 2017 hanteert het stadhuis nieuwe openingstijden en is het voortaan ook mogelijk om op dinsdag- en donderdagavond langs te komen. Ook zijn de telefonische spreekuren van sociale zaken en WMO afgeschaft. De loketten zijn nu de gehele dag bereikbaar. En vanaf vandaag is het ook mogelijk om digitaal in ondertrouw te gaan.

Burgemeester Bezuijen: “Onze dienstverlening wordt steeds toegankelijker. We zijn een dienstverlenende gemeente en willen aansluiten op nieuwe ontwikkelingen en openstaan voor goede ideeën. We gaan nu aan de slag met concrete verbeteringen, die iedereen in Rijswijk direct gaat merken.”


Max, de campagnemascotte

De komende jaren is de campagne te herkennen aan campagnemascotte Max. Max is een 3D karakter die speciaal voor deze campagne is ontwikkeld. Zodra er aanpassingen worden doorgevoerd die de dienstverlening verbeteren, wordt Max ingezet.

Nieuwe openingstijden per 13 november

Maandag 09.00 tot 12.00 uur
Dinsdag 09.00 tot 20.00 uur*
Woensdag 09.00 tot 17.00 uur
Donderdag 09.00 tot 20.00 uur*
Vrijdag 09.00 tot 12.00 uur

Bekijk het filmpje van de lancering hier: https://www.youtube.com/watch?v=MRIc4-aYxPA