Door verschillende winkelcentra in de regio wordt gekeken naar de nieuwe ‘Mall of the Netherlands’, dat nu nog Leidsenhage heet. Omroep West maakt een documentaire over de ontwikkelingen in de “Mall of the Netherlands”.

.Het winkelcentrum Leidsenhage wordt de komende 3 jaar omgetoverd tot de nieuwe Mall of the Netherlands. Dat is een nieuw winkelcentrum met een moderne uitstraling, waar een bezoeker niet alleen boodschappen gaat doen, maar een volledig dagje uit is. Het bedrijf Unibail Rodamco gaat er helemaal voor en gaat in totaal zo’n 470 miljoen euro investeren om het oude Leidsenhage te veranderen.

In de 6-delige documentaireserie “Het Nieuwe Winkelen “ volgt Omroep West de ontwikkelingen en verbouwingen van winkelcentrum Leidsenhage tot Mall of the Netherlands. Niets lijkt te gek in Leidsenhage en dat is best opmerkelijk in een tijd van neergang in de Retail sector en steeds meer leegstand van winkels. Het is een tijd van grote veranderingen en veel vragen in winkelend Nederland.

Vanaf woensdag 9 november op TV West, 6 weken lang de grootste hobby van Nederland, winkelen.