Een aanvraag bij de Rijswijkse Uitdaging heeft Don Bosco Rijswijk zes goed werkende beeldschermen opgeleverd. Copiatek uit Den Haag, dat als sociale onderneming deel uitmaakt van het bedrijven netwerk van de Rijswijkse Uitdaging, was bereid een aantal oude beeldschermen een tweede leven te bieden.

Na de aanvraag van Don Bosco zocht de Rijswijkse Uitdaging in hun netwerk en kwam bij Ciopatek terecht. “Don Bosco ken ik nog uit mijn jeugd, dus als ik hun op deze manier kan helpen, dan doe ik dat graag”, aldus Ronald de Bakker. Ciopatek geeft met de gift concreet invulling aan de term ‘maatschappelijke betrokken ondernemen’.

Don Bosco is erg blij met de beeldschermen. “Vergeleken met onze oude beeldschermen is dat een hele vooruitgang”, zegt medewerkster Helene Noteboom. “Het beeld is een stuk scherper en helderder.”

‘Een mooie match’, zo noemt de Rijswijkse Uitdaging de schenking van zes beeldschermen van Copiatek aan Don Bosco. Deze samenwerking is exemplarisch voor het werk dat de Rijswijkse Uitdaging doet. Het is namelijk de verbindende schakel tussen maatschappelijke organisaties (met een bepaalde behoefte) en het lokale bedrijfsleven (die hierin kunnen voorzien). “Maatschappelijke organisaties zitten vaak niet ruim in de financiële middelen en bedrijven zijn vraag erg bereid te helpen”, aldus contactpersoon Rochelle Heerema. “De Rijswijkse Uitdaging faciliteert dit. Zo helpen we elkaar.”