J22 richt zich tot de klanten

26 November 2019, 10:19 uur
Ondernemen
mainImage

J22 breidde niet zo lang geleden het bedrijf uit. Dit in tegenstelling tot de heersende gedachte dat er alleen maar uitbreiding in de retail mogelijk is indien het online wordt beetgepakt. J22, het bedrijf dat zich specialiseert in mode, sieraden en horloges, is gevestigd in winkelcentrum In de Bogaard en heeft nu een beroep gedaan op de klanten die de fysieke winkels in stand willen houden. Hieronder de brief.

Een zeer belangrijk bericht..
Iets wat toch een keer groots en duidelijk uitgesproken moet worden, het is tenslotte al tijden het gesprek van de dag in de winkels. Elke dag horen we namelijk het volgende: "Er vertrekken zoveel winkels, red jij het wel, je hebt een geweldige winkel, ik snap niet dat er niet meer mensen zijn en de huren zijn ook zo hoog hé".

Nu gaan we niet ontkennen dat we in een digitale evolutie zitten die we liever een revolutie noemen, daardoor staan we op een kanteling in de retail met als gevolg een slagveld onder web- en fysieke winkel. De één na de ander sluit zijn deuren en we vinden het allemaal jammer, terwijl we er met zijn allen verantwoordelijk voor zijn. We willen de laagste prijs, we willen het snel, wanneer het ons uitkomt, het liefst een levenslange garantie en we denken niet na hoeveel mensen er met alle handelingen bezig zijn om je product bij jou te krijgen laat staan het maakproces en of de makers hiervoor wel hun verdiende deel van ontvangen.

Kleine retailers hebben gewoon meer kosten, we kunnen niet groots inkopen daardoor geen kortingen, marges zijn laag, de passie en inzet zijn daar in tegen enorm, we staan achter onze producten die we met grote aandacht hebben uitgezocht op basis van materiaal, toegevoegde waarde en duurzaamheid met daarbij ook een enorme en coulante persoonlijke klantenservice. We verkopen geen onzin, we geven alles en hebben alles te verliezen. We bieden prachtige producten, geven oprechte aandacht, een mooi gesprek, begrip, advies en empathie. En die laatste, empathie, is zo belangrijk voor ons allen. Zonder oprechte empathie zijn we werkelijk verloren...

De komende weken gaan velen van ons cadeaus kopen voor gezin, familie en vrienden. Cadeaus die met aandacht zijn uitgezocht, cadeaus die iets toevoegen, duurzaam zijn. We willen de liefde voelen en geven. We willen tevreden gezichten, we willen de kerstgedachte, verdraagzaamheid, begrip en samenzijn. Met elke aankoop die je doet geef je aan in wat voor soort wereld je wilt leven en hoe je staat in de huidige maatschappij.

We willen met dit verhaal aandacht voor alle kleine retailers die letterlijk al hun energie, ziel en zaligheid steken in het positief en menselijk maken van de winkels. Zonder jou steun, aandacht en empathie kunnen we namelijk niet bestaan. Denk wat vaker aan de kleine ondernemer zeker deze komende feestdagen.

Make it a december to remember