'Wachttijd door invulformulier bij halen boosterprik'

27 December 2021, 07:37 uur
Lokaal
mainImage
Pixabay
Stockfoto

De bijna 61-jarige Mischa Vinkestijn deelde haar ervaring met het verkrijgen van een boosterprik in de Rijswijkse Broodfabriek, waar ook veel inwoners uit Leidschendam- Voorburg komen. 

"Mijn ervaring met betrekking tot het krijgen van de boosterprik op woensdag luidt als volgt", schrijft Mischa. "Ik werd in de hal dit keer tweemaal gecontroleerd, wat maakte dat ik langer in de rij stond. De controle betrof het vragenformulier met betrekking tot je gezondheid wat ze voorheen vooraf met betrekking tot de eerste twee coronavaccinaties naar je huisadres stuurden met een bewijs van afspraak".

"Maar nu ging dat anders. Je kreeg een link in je boosterafspraakmail om dit gezondheidsformulier via de link uit te printen, in te vullen en mee te nemen. Een aantal mensen had deze link niet gezien. Zij hadden dus geen gezondheidsverklaring bij zich en stonden in de rij, waardoor er oponthoud ontstond. Want bij eerste controle in de rij vroeg de controleur naar dit formulier. Het gevolg was dat mensen in de rij stonden om een formulier in te vullen dat bij de ingang op de tafels lag. Het was irritatant dat (oudere) mensen hierover vragen stelden aan de controleur. Mail of bel zoiets vanuit huis. Dit scheelt het nodige oponthoud". 

"Daardoor werd ik 20 minuten later dan mijn afspraaktijd was, geholpen en sta je maar te wachten in de rij, wat mijn benen belastten. Ik kreeg er last van". 

"De vaccinatie ging verder gesmeerd. Bij uitgang kon je je gele boekje af laten stempelen. Dat moest ik wel eerst vragen aan de vaccinatiedame. Een bord bij uitgang waar op dat duidelijk staat aangegeven, zou welkom zijn. Wellicht ook een apart loket buiten bij de ingang voor algemene vragen is handig". 

Wat zijn uw ervaringen met het halen van een boosterprik in Leidschendam- Voorburg en Rijswijk? Stuur een mail naar [email protected] of [email protected]