Ingezonden. Ik lees regelmatig over de aanleg van ongelijkvloerse kruisingen in de N14, zeker in het licht van de verkeersellende rond de Mail of the Netherlands.
Nu kan ik mij vaag herinneren dat die plannen destijds bij de aanleg van de N14 ook al aan de orde zijn geweest. Een verdieping van de kruising was toen niet mogelijk omdat er van horen zeggen een calamiteiten transportleiding voor brandstof tussen de Botlek en Sçhiphol zou liggen. Defensie zou hier een rol spelen. De kosten van het verleggen van de leiding zouden nogal hoog zijn.
Als je op internet gaat zoeken raak je al snel het spoor bijster op kaarten met leidingen en buizen van allerlei instanties. Ik heb er nooit een vinger achter kunnen krijgen. Wellicht dat de media eens een poging kunnen wagen. Het zou toch nieuws zijn als ongelijkvloerse kruisingen niet mogelijk zouden zijn en wij last blijven houden van verkeerscongestie totdat de Mail over een paar jaar gaat verloederen door leegstand.
Het is een prachtig winkel- en belevingscentrum, alleen op de verkeerde plaats, denk ik. Er is niet goed rekening gehouden met de verkeersbewegingen en de invloed op de omgeving en de bewoners van de omliggende wijken. De rest van onze mooie gemeente heeft er alleen maar last en geen profijt van. Shoppers voor de Mail zie je echt niet in het zo prachtige en dorpse Huygenskwartier. Jammer eigenlijk....
Naam van de afzender bij de redactie bekend.
Ook inwoners melden regelmatig aan Rijswijks Dagblad dat men last heeft van de verkeersdrukte door de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Hierdoor nemen de vele automobilisten steeds meer sluiproutes die ook over Rijswijks grondgebied gaan.