Rijswijker Harry de Jong stuurt een ingezonden mail over de problematiek rondom de mini-containers in de wijk De Strijp.
In de wijk de Strijp worden momenteel mini-containers aan de bewoners uitgeleverd. De wijk de Strijp heeft echter centraal in het midden “het eilandenrijk”, deze woningen hebben en tuin en een watergang achter. Avalex geeft uitsluitsel dat laagbouwwoningen met een tuin en geen achterom mogelijkheid, geen mini container ontvangen, maar gebruik moeten maken van het bestaande systeem van ondergrondse containers.
Echter verleden week is op de plek Siergaarde/Elzeneiland de GFT container weggehaald en afgedekt met een betonplaat.
Avalex gaf aan dat zij dit uitgevoerd hebben in opdracht van de Gemeente Rijswijk. Nu is de situatie dat de 300+ woningen van het eilandenrijk in de Strijp hun GFT niet kwijt kunnen en binnen afzienbare tijd ook rest afval niet meer.
Contact met KCC 14-070, dhr Tibo en Mw Rachel gaven aan dat zij geen klacht telefonisch kunnen opnemen, ik moet maar een mail sturen naar de juridische afdeling, welke naar mijn mening niet de juiste partij is. Ook een afspraak maken met de verantwoordelijk wethouder M. Wit kon ik niet telefonisch doen, ook hiervoor moest ik maar een mailtje sturen.
Mail sturen op vrijdag middag, een niet aanwezige beleidsmedewerker afval, geen klacht opnemen, mail beantwoording, het gaat allemaal lang duren, dit terwijl zich GFT afval zich ophoopt en ik geen tuinafval kwijt kan. Bij langdurig opslag van de afvalstromen zullen er beestjes en bacterieel zich kweken en een direct gevaar gaan opleveren voor de gezondheid.
KCC is niet op de hoogte van de situatie dat laagbouw zonder achterom GEEN minicontainer krijgt, zij zijn in de veronderstelling dat heel de wijk de Strijp deze krijgt. Direct verzoek tot handelen is terugplaatsing van de GFT en restafval ondergrondse containers, en in stand houden. Gedurende de tijd dat ik mijn afval niet kwijt kan zal ik dit verrekenen met de afvalstoffenheffing, en het afval achterlaten op de plaats waar een ondergrondse container hoort te staan.