De Telegraaf meldt dat de peperdure tunnel van de Rotterdamsebaan nauwelijks het gewenstet effect heeft om het verkeer beter te laten doorstromen.
Er is 660 miljoen voor de tunnel uitgetrokken. Het doel is volgens De Telegraaf om dagelijks 87.000 auto's door de tunnel te laten rijden, maar een jaar na de opening zijn dit er 25.000 per dag.
Dit heeft grote gevolgen voor omliggende gemeenten als Rijswijk waar volgens omwonenden door al het sluipverkeer een onhoudbare situatie op de Haagweg is ontstaan. Ook de Geestbruweg is een probleem aan het worden waar veel automobilisten uit Leidschendam-Voorburg gebruik van maken.
Het staat er dan ook regelmatig muurvast met voertuigen en er wordt te hard gereden als de doorstroming daar wel op gang is gekomen. In De Telegraaf erkent wethouder Jeffrey Keus dat er aanhoudende verkeersproblemen zijn. "Aan de kant van de Haagweg en de Geestbrugweg staan de bereikbaarheid en de verkeersveiligheid onder druk door het verkeer van en naar Den Haag", aldus Keus.
Volgens bewoner Harmen Hekstra, die al 20 jaar op de Haagweg woont, worden automobilisten door de huidige situatie juist aangemoedigd om de Haagweg te gebruiken.