De geplande diabetesbijeenkomst van donderdag 26 juni gaat niet door. De organisatie heeft besloten het evenement af te gelasten vanwege de afgekondigde code rood en de daarmee samenhangende veiligheidsrisico's.
Volgens de organisatie staat de veiligheid van deelnemers, vrijwilligers en andere betrokkenen voorop. Om onnodige risico's te voorkomen is besloten de bijeenkomst niet door te laten gaan.
De bijeenkomst was bedoeld om mensen met diabetes en hun naasten de gelegenheid te bieden informatie uit te wisselen, ervaringen te delen en met zorgprofessionals en lotgenoten in gesprek te gaan. Door de weersomstandigheden is het echter niet verantwoord om de bijeenkomst door te laten gaan.
De organisatie werkt inmiddels aan een nieuwe datum. Zodra hierover meer duidelijkheid is, worden alle deelnemers en belangstellenden geïnformeerd.
Met de afgelasting sluit de diabetesbijeenkomst zich aan bij een reeks activiteiten die vanwege de extreme weersomstandigheden zijn uitgesteld of geannuleerd. Organisaties volgen daarmee de adviezen van de autoriteiten om de veiligheid van bezoekers en medewerkers te waarborgen.