IkPas-campagne begint met alcoholvrije cocktails

22 February 2020, 15:06 uur
Algemeen
mainImage

In de Prins Willem Alexander Promenade van het winkelcentrum In de Bogaard is zaterdag de IkPas-campagne van start gegaan. Samen met een aantal ambassadeurs en winkelend publiek proostte wethouder Björn Lugthart op een ‘mooie’ veertig dagen zonder alcohol.

Eén van de IkPas-ambassadeurs die dit jaar meedoet, is Stefan Barrett (midden op de foto), directeur van Haaglanden Beweegt in Rijswijk. “In mijn rol voor Haaglanden Beweegt over gezondheid in Rijswijk, geef ik graag het goede voorbeeld. Zelf ben ik een sociale drinker. Biertje na het voetbal en na bijeenkomsten even borrelen. Ik ben benieuwd hoe de veertig zonder alcohol me gaan bevallen. Ik ga straks even de ambassadeurs van eerdere jaren vragen naar hun ervaringen.”

Lugthart
“We beginnen donderdag met een grote groep ambassadeurs aan de IkPas-campagne”, vertelt wethouder Björn Lugthart. “Het is mooi dat de ambassadeurs en anderen die meedoen, te herkennen zijn aan het bekende blauwe bandje. We doen met Rijswijk nu zes jaar mee aan deze landelijke actie. We waren met Rijswijk één van de eerste die hebben aangehaakt. Het is ook leuk dat alle wethouders van de omringende gemeenten meedoen. Het is vooral het eerste weekend dat het even wennen is. Maar dat je ongezellig bent wanneer je niet drink, is natuurlijk onzin. Het blauwe bandje valt wel altijd op zodat het ook gespreksstof oplevert.”



IkPas is een landelijke jaarlijkse campagne die als doel heeft meer bewustzijn te creëren rondom het gebruik van alcohol. De ervaringen van de ambassadeurs zijn te volgen via Facebook en Instagram (IkPasRijswijk) en #ikpasrijswijk.